Harmonika kot inštrument. Harmonika kot orodje. Harmonika kot stroj. Harmonika kot ustroj, ki poganja družbeni sistem. Pravzaprav ne samo harmonika. Osrednji scensko-zvočni element je inštrument, sestavljen iz harmonik, mehov in lajn, analognih mehanizmov, delov lutk, tehnologije midi in ur brez kazalcev. Na njem se odvijajo zgodbe o Harmsovih starkah, ki se iz atmosfersko bogatih prizorov sprevržejo v sarkastične eksekucije nežnih karakterjev, ustvarjajoč neprestan kontrast razpoloženj in tem. Harmsov nelogični stroj razbija kozarce, igra simfonije, sproža povedke, zgode in predvsem nezgode enega zadnjih nosilcev ruske avantgarde, Daniila Šardama Kharmsa Dandana Harmoniusa (ali … kogarkoli že).
Harms je umrl zaradi lakote v zaporu, obtožen »protisovjetskega delovanja«. V njegovem rojstnem kraju so leta 2022 odstranili njegov mural. Ker je kriv! Za nič.
Matija Solce, priznani in večkrat nagrajeni lutkovni režiser, igralec, potujoči lutkar, glasbenik, organizator festivalov in aktivist. V svojih delih tesno povezuje glasbo in gledališče, podira stereotipe o lutkovnem gledališču in ga vzpostavlja kot najbolj odprto gledališko formo. Verjame, da umetnost lahko spreminja družbo, če ji dovolimo delovati izven svoje cone udobja. S krsto, polno kosti, in harmoniko je že nekajkrat obšel svet ter igral za najrazličnejše občestvo v zaporih, ašramih, dnevnih sobah in velikih dvoranah mednarodnih festivalov
Avtorstvo: Matija Solce, Daniil Harms
Režija, glasba in izvedba: Matija Solce
Scenografija: Larisa Kazić
Dramaturgija: Miha Razdrih
Oblikovanje zvoka: Ivo Gregorec Sedláček
Izdelava lutk in scene: Matija Solce, Larisa Kazić, Martin Neduha, Ludek Sedlaž, Ivo Gregorec Sedláček
Produkcija: Teatro Matita
Koprodukcija: MCLU Koper
Projekt so podprli: Ministrstvo za kulturo Republike Slovenije, Mestna občina Ljubljana